FORMU DOLDUR

İletişim Fakültesi

İletişim Fakültesi – Genel Bilgiler

​Teknolojik gelişim, iletişim alanını hızlı bir şekilde değiştirmekte ve yeni gereksinimler ortaya çıkmaktadır. Bilgisayar kullanmak sıradan bir olay haline gelmiştir. Küresel köyde, internet İngilizceyi evrensel dil haline getirmiştir. Yaşadığımız çağa uygun olarak, iletişim sektörü de dinamik ve rekabetçi bir sektördür. Öğrencilerimiz bilgisayar ve İngilizce bilmek zorundadırlar.

Geleceğin iletişimcisinin, günümüzde, sadece teorik alanda değil; mesleğin niteliklerini kapsayan uzmanlık alanlarında da bilgi ve beceriyle donatılmış olması gerekmektedir. İletişim Fakültesi, bu uzmanlıkları, gerek bünyesinde yürüttüğü gazete, radyo, dergi, televizyon gibi atölye çalışmaları ile gerekse canlı bir üniversite yaşamı ile sağlamaktadır. Öğrencilerimize verdiğimiz yenilikçi ve bütünleşik eğitim ve öğretim programı ile, iletişim alanının gerektirdiği kuramsal bilgi ve uygulamanın harmanlanması hedeflenmiştir.
Öğrencilerimiz kültürel bağlamda, entelektüel bilgi birikimi ile de donanımlı olmalıdır. Başta, müzik, resim, tiyatro, sinema, fotoğraf gibi sanat alanlarında olmak üzere her alana duyarlı olmalı, bilgi edinmelidir.


İletişim Fakültesi – Puan & Kontenjanlar

PROGRAM ADI PUAN TÜRÜ KONTENJAN TABAN PUANI BAŞARI SIRASI
Gazetecilik (Burslu) SÖZ 5 354,885 96241
Gazetecilik (%50 İndirimli) SÖZ 34 171,626 1527014
Görsel iletişim Tasarımı (Burslu) SÖZ 10 380,948 43001
Görsel iletişim Tasarımı (%50 İndirimli) SÖZ 70 199,818 1350372
Halkla İlişkiler ve Tanıtım (Burslu) SÖZ 8 359.609 84089
Halkla İlişkiler ve Tanıtım (%50 İndirimli) SÖZ 51 179,507 1496717
Radyo, Televizyon ve Sinema (Burslu) SÖZ 8 376.688 49599
Radyo, Televizyon ve Sinema (%50 İndirimli) SÖZ 51 220,429 1144468
Reklamcılık (Burslu) SÖZ 10 360.559 81806
Reklamcılık (%50 İndirimli) SÖZ 59 189,375 1435563
Televizyon Haberciliği ve Programcılığı (Burslu) SÖZ 5 350,279 109142
Televizyon Haberciliği ve Programcılığı (%50 İndirimli) SÖZ 34 168,001 1535146
Yeni Medya ve İletişim (Burslu) SÖZ 8 391,294 29728
Yeni Medya ve İletişim (%50 İndirimli) SÖZ 54 256,938 736530

 

İletişim Fakültesi – Dekanın Mesajı

Teknolojik gelişim, iletişim alanını hızlı bir şekilde değiştirmekte ve yeni gereksinimler ortaya çıkmaktadır. Bilgisayar kullanmak sıradan bir olay haline gelmiştir. Küresel köyde, internet İngilizceyi evrensel dil haline getirmiştir. Yaşadığımız çağa uygun olarak, iletişim sektörü de dinamik ve rekabetçi bir sektördür.

Öğrencilerimiz bilgisayar ve İngilizce bilmek zorundadırlar. Geleceğin iletişimcisinin, günümüzde, sadece teorik alanda değil; mesleğin niteliklerini kapsayan uzmanlık alanlarında da bilgi ve beceriyle donatılmış olması gerekmektedir. Öğrencilerimizin İngilizce’nin yanı sıra dünya dillerine ve kültürlerine de ilgi göstermesi gerekmektedir. Öte yandan yeni medyanın etkisi her geçen gün artmaktadır. Artık sanal gerçeklikle iletişimin boyutu tartışılmaktadır. Yeni iletişim biçimleri yeni medya ile şekillenmekte ve hayatın her alanını etkilemektedir. Yeni medyanın ürettiği Facebook, Twitter, Instagram, Periscope, IP TV’ler, artırılmış gerçeklik araçları, sanal gözlükler ve birçok teknolojik iletişim aracı televizyon, gazete, dergi ve radyoya eklendi ve eklenmeye devam ediyor. Değişen bu çağda öğrencilerimize verdiğimiz iletişim eğitimi en son teknolojiyi içermektedir.

Geleceğin iletişimcisinin sadece teorik alanda değil, aynı zamanda günümüzün mesleğin niteliklerini kapsayan uzmanlık alanında da bilgi ve becerilerle donatılması gerekmektedir. İletişim Fakültesi bu uzmanlıkları hem gazete, radyo, dergi ve televizyon gibi atölye çalışmaları hem de hareketli bir üniversite hayatı ile sağlamaktadır. Öğrencilerimiz için yenilikçi ve bütünleşik eğitim ve öğretim programımız, iletişim alanının gerektirdiği teorik bilgi ve pratiği harmanlamayı amaçlamaktadır. Öğrencilerimiz kültür bağlamında entelektüel bilgilerle donatılmalıdır. Her alanda özellikle müzik, resim, tiyatro, sinema, fotoğraf gibi sanat dallarında duyarlı olmalı ve bilgi edinmelidirler.

Öğrencilerimiz İletişim Fakültesi’nden “iletişim uzmanı” unvanı ile mezun olmaktadırlar. Bir iletişim uzmanının sorumluluğu büyüktür. İnsanlığa karşı sorumluluk, kamuoyunu doğru bilgilendirmeyi ve kamuoyu oluşturmayı içerir. Temel kavram kamu refahıdır. Kameraman olan iletişim uzmanımız televizyon kanalına bir an önce haber hazırlamak için acele edecektir. Radyo programcısı geniş kitleler tarafından duyulma mutluluğuna erişecektir. Televizyon spikeri hazırladığı haberlerle milyonlarca insanı televizyonlar etrafında toplayacaktır. Muhabir haber yazmanın ve yayınlamanın heyecanını yaşayacak. Mezunumuz olan baş editör, ülkemizin gündemini belirleyecek. Köşe yazarı toplumun kanaat önderi olacaktır. Halkla ilişkiler mezunumuz şirketlerin iletişim yönetimi görevini üstlenecektir. Reklamcılık alanında çalışan mezunumuz, siyasal iletişim, reklam, pazarlama ve benzeri alanlarda kampanyalar yürütecektir. Film yönetmeni olan mezunumuz uluslararası ödüller kazanacak. Dizinin yapımcısı insanların ilgi alanlarını, hayallerini, mutluluklarını ve üzüntülerini aktararak halkın sesi olacaktır. Görsel iletişim tasarımcıları gelişen teknolojiyi yaratıcılıklarıyla bütünleştirecekler. Tüm bu başarılar, öğrencilerin çalışmalarına olan sevgi ve inançları, çalışkanlıkları ve etik değerlere bağlılıkları ile sağlanacaktır.

Geleceğin tüm iletişimci adaylarını fakültemize davet ediyoruz.

Prof. Dr. Selahattin YILDIZ​
Dekan